Jdi na obsah Jdi na menu
 


technika vc1

UH-1D "Huey" Helicopter
 
 
Popis:
Nejpoužívanějším vrtulníkem v době Vietnamského konfliktu byl Bell UH-1 Iroquis, známější spíš jako "Huey". Do konce války jich bylo do Jihovýchodní Asie doveženo přes pět tisíc. "Hueye" byly používány pro evakuaci zraněných, převoz osob a materiálu, a jako bitevníky. Od padesátých let bylo této helikoptéry, považované za nejuniverzálnější vrtulníky na světě, vyrobeno přes devět tisíc kusů, které létaly přes čtyřicet zemí na světě. UH-1D (upravený tak, aby mohl převážet 12 vojáku s posádkou dvou pilotů) dorazil do Vietnamu v roce 1963. Tento "Huey" mel delší trup než předchozí modely, zvetšený průměr rotoru, vetší dosah a mocnější motor Lycoming T53-L-11 1100. UH-1D měl dosah 467 km a maximální rychlost 127 mil za hodinu. UH-1D "Huey" mohl být vyzbrojený kulomety M60D umístěnými ve dveřích, podvěšenými čtyřmi kulomety M60C, 20mm kanónem, 2,75 palcovými raketomety, 40mm granátometem a až 6 standardními NATO AGM-22B protitankovými řízenými střelami.
 

MUTT Jeep

 

 
 
 

 
Popis:
Mutt byl vyráběn mezi lety 1960-1985 a používán především během války ve Vietnamu. M151 měl čtyřkolé nezávislé zavěšení kol, které bylo odpovědné za jeho poněkud nepředvídatelné chování při řízení. Při prudkém otočení volantem se kola přední nápravy většinou přetočila a vozidlo se převrátilo. Později se začaly vyrábět dvě verze automobilu: A1 a A2. A2 přijalo polo-nezávislé zavěšení zadních kol spolu s tažným ramenem nápravy. Změny vedli k větší pevnosti a stabilitě vozidla. Navzdory velkému stáří se MUTT užívá ještě dnes.
 
 

Reo Truck
 
 
 
 
 

Popis:
Běžný vojenský nákladní automobil. Ve Vietnamu byl používán k přepravě vojáků a materiálu na místa, kam se nedostal vrtulník, nebo kam bylo potřeba přesunout větší počet vojáků či nákladu. Nebyl nijak ozbrojen.
 
 

GAZ 69

 

Popis:
GAZ (jeden s prvních ruských terénních vozidel) zažil mnoho úprav od svého zrodu roku 1938. Byl navržen jako malý pohyblivý automobil s náhonem na všechna čtyři kola. GAZ vynikal v extrémních terénních podmínkách, ale byl méně spolehlivý a úsporný než podobné americké modely, trpěl častými poruchami a velkou spotřebou. Model GAZ 69 byl poprvé představen roku 1947 a brzy začal být uznáván jako solidní terénní vozidlo. Do prosince 1972, kdy byla výroba zastavena, postavily továrny přes 630 000 těchto vozů.
 
 
ZPU2 - AA Machinegun
 
 
Popis:
Do oběhu byl tento anti-aircraf machinegun uveden někdy kolem roku 1949. ZPU2 bylo dvojče ZPU1, což byl základní sovětský 14,5mm kulomet . V Koreji to byla nejvražednější překážka pro americká letadla. Stejně smrtící byl i ve Vietnamu. ZPU2 bývalo postaveno na dvou různých kolových podvozcích. Starší model má vetší blatníky a dvojité trubicovité tažné zařízení. ZPU2 byl také používán v sedmdesátých letech některými armádami a bezpečnostními organizacemi zemí Varšavské smlouvy. Všechny zbraně v této sérii používají průrazné střelivo API, projektily váží 64,4 gramu a mají úsťovou rychlost 1000 metru za sekundu, dokáží prorazit 32mm pancíře. ZPU2 dokáže vystřelit 600 výstřelu za minutu.
 

CH47 - Chinook

 
 
 

Popis:
Dvoumotorový transportní vrtulník s tandemovými nosnými rotory a rozměrnou více než 9m dlouhou nákladovou kabinou. V ní lze převážet menší vozidla, lehčí tažené dělostřelecké prostředky nebo až 44 vojáků. Byl vyroben v roce 1961 a používá se v prakticky nezměněné podobě dodnes. Tento stroj si ve hře moc neužijete. Jediné setkaní s ním hned v úvodu hry je také poslední.
 
 

F-5 Freedom Fighter / Tiger

 
Popis:
Dvoumístný úderný a útočný stíhač poháněný dvěma proudovými motory General Electric J79-GE-15 s přídavným spalováním a tahem 75,6kN. Základní soubor zbraní obsahuje čtyři protiletadlové střely AIM-7 Sparrow a až čtyři AAM nebo AIM-9 Sidewinder. Dále bylo možno umístit kontejner s 20mm kanónem a dvě palivové nádrže. Výroba těchto strojů skončila před více než 30 lety, ale některé stroje ještě slouží v Iránu a Jižní Koreji.
 
 

Bombardér B-52

 
 
 
 F-105 
 
 
 

F-4 Phantom

 
 
 
 
Některé texty jsou převzaty z: http://vietcong.webz.cz/ a
http://www.doupe.cz/vaulty/vietcong/